maandag 16 februari 2015

ligakampioenschap, ronde 5

In deze ronde een aantal mooie paringen voor onze rapido's.  Sarah (voorlopig de beste rapido met 2.5 uit 4) mocht de jonge Sander Dellaert met wit bekampen.  Sander (-16) is een goede jeugdspeler, maar toen we richting huiswaarts gingen leek Sarah gewonnen te staan, het leek een kwestie van tijd en geen fouten te maken.  Ik denk dat Sander zijn Pirc nog iets zal moeten bijschaven.  Anton kreeg de tegenstander van Simon uit ronde 4 (Matthias De Weird, elo 1875) met zwart.  Anton scoorde een remise, een uitstekend resultaat.  Sedert Anton wat schaaklessen neemt stijgt zijn niveau opmerkelijk.  Verderop vinden we twee broers (daarvoor moet je gaan schaken in Gent).  De punten werden (broederlijk?) verdeeld tussen Benno en Robbe.  Ernaast mocht Geert spelen tegen Hans Temmerman (elo 1760), die leek een beetje te zwaar voor Geert.  Met 2 uit 4 wordt Geert natuurlijk tegen de betere spelers gepaard.  Simon mocht de zus (Evy, elo 1727) bekampen van Matthias (tegenstander Anton).  Ik heb er niet veel van gezien, maar een remise is een mooi resultaat.  Naast mij speelde Warre tegen de papa van William Boudry (jeugdspeler uit de reeks van Warre, -14).  Die was geen spek voor zijn bek.  Ik zag Warre met zwart een mooie combi opzetten met paardjes.  De brave man zag het als het veel te laat was, wat hem zijn dame koste en die geef je niet graag weg.  Ikzelf speelde tegen Ines (zus van Sander).  Ik had ze wat gevolgd op de voorbije vlaamse jeugdkampioenschappen, waar ze een behoorlijk resultaat kon neerzetten bij de -12 (derde?).  Ik slaagde er niet in om ze reeds in het middenspel opzij te zetten en mocht mij opmaken voor een eindspel.  In de afwikkeling naar het eindspel bleek ze toch een aantal (strategische) elementen over het hoofd te zien, waardoor ik twee mooie vrijponnen kon creëren (always have a plan).  Dan hebben we nog onze grote Arne, die gaf voorrang aan zijn honderd dagen.  Gelijk had ie, die krijg je maar éénmaal in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten