zaterdag 21 maart 2015

Ledegancktoernooi tweede ronde play-offs 20/03/2015

Voor onze eerste match in de play-offs speelden we in De Leke te Eeklo. We mochten het opnieuw opnemen tegen Evergem 2. Zoals de vorige ronde hebben gewonnen met het kleinste verschil.
Evergem 2 - Rapid Aalter 0-2 (9-11)
Mark Christiaens met wit op het tweede bord won als eerste de partij. Tijdens de partij leken alle stukken los te staan van beide spelers. Mark had echter het initiatief en na een combinatie verloor zijn tegenstander op zijn minst een volle toren en vermoedelijk zou het een paar zetten later mat gaan.
Michael Cleppe met wit op het vierde won ook zijn partij. Het leek er op dat Michael aan het blitzen was. Na een uur had hij amper 10 minuten gebruik en zijn tegenstander 50 minuten. In het middenspel kwam hij 2 pionen voor. Het eindspel was 6 pionen en loper tegen 4 pionen en een paard. Zijn tegenstander gaf op na het blunderen van zijn paard.
Marc Nemegeer met zwart op het vijfde bord speelde een gelijkopgaande partij en kwam in een toreneindspel met een ver vooruit geschoven pion. Blijkbaar kon zijn tegenstander deze pion nog net op tijd tegenhouden. Het werd uiteindelijk een remise met evenveel materiaal en zetherhaling.
Philip Verhaeghe speelde met zwart op het eerste bord. Geen van de spelers kon een voordeel forceren en de partij eindigde op een remise.
Dimitri Teirlinck met zwart op het derde bord mocht het opnemen tegen Rune Liveyns. Ik rokeerde kort en hij lang. Mijn stelling voelde op dit moment niet echt comfortabel en al snel kwam de jacht op mijn koning op gang. Na een mindere zet kwam ik 6 zetten later een kwaliteit achter. Het eindspel was uiteindelijk loper tegen toren met nog elk 5 pionen. Het leek er eerst op dat ik nog remise zou kunnen halen. Helaas kon ik onder tijdsdruk de juiste zetten niet meer vinden en verloor uiteindelijk de partij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten