zaterdag 30 april 2016

Finale ronde in de Oostvlaamse IC

Vrijdagavond werd de finale ronde traditioneel gespeeld in de lokalen van de KGSRL.  De finale ronde in tweede afdeling wordt gespeeld door dezelfde plaatsen in de twee reeksen tegen elkaar te laten spelen.  Wij werden tweede in reeks B zodat dat we tegen de tweede van reeks A uitkwamen.  Dit was deze keer Zottegem 2.  De partijen starten na lottrekking om de thuisploeg te bepalen.  Wij kwamen aantreden met Warre, Benno, Anton en Martin. Een halfuur voor aanvang kreeg ik (Martin hier) nog een sms van Anton dat hij nog in Brussel zat (voor het werk), maar hij zou zeker spelen :-).
Benno (zwart) was de eerste klaar, ik zag hem inwendig wat sakkeren toen hij in het Frans de b4 (met a3) variant om zijn bord kreeg.  Maar hij kon alles mooi op orde houden en remise was een logisch resultaat.  Benno vertrok dan huiswaarts en hij heeft Anton niet gezien.  Die kwam rond 21h aan.  Zijn klok had het meeste werk gedaan :-) en nu was het Anton.  Ines was zijn tegenstandster, ze bleef vrij rustig spelen en nam haar tijd om de beste zetten te zoeken.  Intussen was Warre zijn tegenstander aan het verpletteren (Sander, broer van Ines) en kon ik uit een positioneel mindere stelling kruipen.  Warre won even later en bij mij zag het er een gewonnen eindspel uit.  Bij winst was het resultaat van Anton voor de ploeg onbelangrijk, dus ik probeerde mij goed geconcentreerd te houden.  Ik vond een pad naar moeilijke winst (waarom niet), maar belangrijk is de winst!  Anton kwam even later ook glunderend op mij afstappen, gewonnen!  Niet evident in die beperkte tijd tegen Ines, chapeau.  Als hij wil kan hij wel!  Door deze winst werden we algemeen derde in de tweede afdeling, voorwaar een mooi resultaat.  Met dank aan onze spelers (en reserves) voor hun mooie schaakkunstjes, Geert, Jörg, Warre, Benno, Simon, Robbe, Dimitri, Lotte, Anton en Martin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten